Simbol al elegantei si
naturaletii, prototipul rafinamentului si inteligentei divine, femeia este
blandetea, grandoarea si puritatea intrupate intr-o singura fiinta. Ca barbati,
avem macar obligatia de a recunoaste meritele adjudecate cu multa sarguinta si
devotament in materie de moda ale acesteia, ca material de uz tehnic si
inspirational pentru privirile vigilente si exclusiv critice ale celor amintiti
in incipitul filozofic al acestor remarci. Este, pana la urma, o filozofie
nedefinita, imprecisa si dificil de controlat si manipulat de ratiunea unui
barbat. Pentru ca da, si nu consider ca afirmatiile mele urmatoare au capatat
deja valente generice, sunt universal valabile, adesea nu suntem capabili de a
catadicsi o intrebuintare anume a articolelor vestimentare, ori a accesoriilor
utilizate de sportul feminin in vederea accesorizarii doamnelor si
domnisoarelor cu evenimentul propriu-zis.
Intr-adevar, nu prea putem sa
intelegem femeile, privitor la mentalitatile sustinute, la ideologiile
promovate, la suita de sentimente si stari spirituale (cat mai ales oscilatiile
lor), sau chiar la alegerea stilului abordat in infrumusetarea aspectului
fizic. Sunt, cu siguranta, un sistem complex si instabil, dar tocmai aceasta
este splendoarea situatiei create, tocmai acesta este produsul si pricina legii
atractiei pe care ele o exercita asupra noastra. Este adevarat ca nu poti
cunoaste o fata decat in clipa in care esti familiar cu universul ei launtric
si ai reusit sa-ti cladesti un camin in cele mai ascunse cotloane (sau poate
nici intr-un asa fel) ale sufletului ei, insa nu putem contesta faptul ca
primul aspect studiat la aceasta este aspectul fizic, primul contact este
contactul vizual, iar prima impresie este influentata cu preponderenta de
aspectul estetic al persoanei. Dar, deseori, nu intram in profunzimea
situatiei, ci ne limitam la un flirt de priviri de cateva secunde sau minute.
Dincolo de imbracaminte, un
barbat se arata interesat de accesoriile vestimentare, a carei categorie putem
sustine ca apartine si manichiura, avand ca unealta de interes comun oja. Pana
la urma, aceasta este o piesa fundamentala, intrucat constituie esenta viziunii
artistice interioare a femeii. Ai posibilitatea de a deslusi un detaliu semnificativ
privitor la personalitatea, caracterul personajului prezentat de circumstante
ochilor tai curiosi. Efervescenta, spiritul artistic debordant, senzualitatea,
ingeniozitatea, trairea intensa a unui impas emotional, spiritul sociabil sau
intrinsec si multe altele sunt emotii si stari insuflate noua de nuantele
alese. Manichiura, mie, personal, mi se pare o modalitate de exprimare a
sinelui, imi confera impresia, perceptia potrivit careia deja imi este
familiara persoana respectiva. Semnaleaza o ingrijire a propriului corp si o
eleganta notorie. Simbolizeaza feminitatea si suavitatea unei femei, este, in
speta, o marca a specificului feminin, a finetii si a delicatetii. Este
proiectia acesteia in societate. Unor barbati le poate starni intereselui tocmai
o ineficienta folosire a ojei sau nefolosire, insa pentru cei mai multi
reprezinta piesa de rezistenta. Tot o manichiura de o anumita maniera, imi
poate oferi mie un mesaj, o interpretare a gesturilor si gandurilor unei fete.
Aceasta, alaturi de mimica, limbajul corporal si inflexiunile vocii sunt glasul
launtric, aspirat de crezurile morale si rationale, o informatie. Manichiura
este, in fapt, monologul interior al unei doamne care suspina dupa o reactie
venita din partea barbateasca. Poate fi factorul perturbator, declansator al
unor iubiri sau conflicte amoroase neexprimate.
P.S. Articol publicat in cadrul competitiei SuperBlog 2014!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu